Denk je dat de huurprijs vanaf 1 juli 2025 in onze brief niet klopt? Dan kun je bezwaar maken.
Lees de informatie hieronder eerst goed door.
Er zijn een aantal wettelijke afspraken. Hierover heeft het geen zin om bezwaar te maken.
Je kunt geen bezwaar maken tegen de jaarlijkse huurverhoging omdat je vindt dat de staat van je woning niet goed is.
Er zijn dan andere mogelijkheden, namelijk:
Op de website van de rijksoverheid kun je ook meer informatie vinden over bezwaar maken.
Je kunt tot en met 30 juni 2025 je bezwaar naar Woonmeij sturen per mail naar info@woonmeij.nl.
Zet in deze mail de volgende gegevens (kopieer onderstaande tekst naar je mail):
Ik wil bezwaar maken tegen mijn nieuwe huurprijs die ingaat op 1 juli 2025.
Mijn gegevens zijn:
Naam:
Adres:
Postcode + woonplaats:
Telefoonnummer:
Als bijlage stuur je deze documenten mee:
Voor eigen kinderen jonger dan 27 jaar zijn géén inkomensgegevens nodig. Heb je een inwonend kind ouder dan 27 jaar, dan moeten wel inkomensgegevens worden overlegd.
LET OP: we hebben alle bovenstaande documenten nodig om het bezwaar te kunnen afhandelen.
Je kunt ook een brief sturen naar Woonmeij en de bijlages meesturen. Je kunt hiervoor dezelfde tekst gebruiken als voor de e-mail.
Als we alle gegevens hebben ontvangen krijg je van ons een bevestiging. We nemen jouw bezwaar in behandeling en je ontvangt binnen 6 weken bericht over de uitkomst.
Heb je inderdaad terecht bezwaar gemaakt? Dan ontvang je hiervan een bevestiging waarin wij de nieuwe huur benoemen.
Je ontvangt ook een verklaring waarin wij je vragen of je het eens bent met de beslissing van Woonmeij. Stuur deze voor 30 juli 2025 aan ons terug. Als we de verklaring niet terug ontvangen, gaan we ervanuit dat je het niet eens bent met onze beslissing. We sturen jouw bezwaar dan door naar de huurcommissie. Zij doen dan een definitieve uitspraak..
Is het bezwaar toch gegrond, dan betaalt Woonmeij kosten. Is het bezwaar ongegrond? Dan brengt de huurcommissie kosten bij je in rekening.
Meer informatie hierover vind je op de website: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-huren/vraag-en-antwoord/kan-ik-bezwaar-maken-tegen-mijn-huurverhoging
Heb je onterecht bezwaar gemaakt? Dan ontvang je hiervan een bevestiging waarin wij jouw bezwaar afwijzen met hierin een reden.
Je ontvangt ook een verklaring waarin wij je vragen of je het eens bent met de beslissing van Woonmeij. Deze moet je voor 30 juli 2025 aan ons terugsturen. Als we de verklaring niet terug ontvangen, gaan we ervanuit dat je het niet eens bent met onze beslissing. We sturen dan jouw bezwaar door naar de huurcommissie. Zij doen dan een definitieve uitspraak in het bezwaar.
Oordeelt de huurcommissie dat je bezwaar toch gegrond is, dan betaalt Woonmeij kosten. Is je bezwaar ongegrond? Dan brengt de huurcommissie kosten bij je in rekening.
Meer informatie hierover vind je op de website: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/woning-huren/vraag-en-antwoord/kan-ik-bezwaar-maken-tegen-mijn-huurverhoging
Heb je vragen? Staat het antwoord niet op onze website? Wij helpen je graag. Je kunt ons bereiken op werkdagen tussen 8.30 en 13.00 uur via telefoonnummer (073) 544 06 06. Je kunt ook mailen naar info@woonmeij.nl.