De juridische rechtsvorm van Woonmeij is een vereniging. Bekijk hier de statuten van onze vereniging.
Lees hier onze jaarverslagen.
Hoofdstuk II van onze statuten gaat over de leden van onze vereniging. Woonmeij werkt met een huishoudelijk reglement. Hierin wordt de toelatingsprocedure beschreven voor nieuwe leden van Woonmeij. Wat dit precies inhoudt leest u hier. Huurt u van Woonmeij en wilt u lid worden? Dan vindt u hier het aanmeldingsformulier.
Hoofdstuk III van onze statuten gaat over de algemene ledenvergadering.
Minstens twee keer per jaar organiseert Woonmeij een algemene ledenvergadering. De Raad van Commissarissen vraagt de algemene ledenvergadering om advies uit te brengen over een aantal onderwerpen. Ook heeft de algemene ledenvergadering de taak om aan de Raad van Commissarissen decharge te verlenen voor het gehouden toezicht. Wij vinden het belangrijk dat onze leden meedenken over het beleid. Daarom gaat de Raad van Commissarissen met de algemene ledenvergadering over bijvoorbeeld het ondernemingsplan in gesprek.
Op de agenda staat onder andere de begroting 2025, een terug- en vooruitblik op de themabijeenkomsten en het Koersplan 2025-2034. Onze leden krijgen medio november een uitnodiging voor deze vergadering. De stukken voor deze vergadering zijn voor onze leden hier te vinden.
De directeur-bestuurder, Mark Wonders, leidt de vereniging Woonmeij.
Hoofdstuk V van onze statuten gaat over het bestuur. Verder staan de zakelijke afspraken tussen de directeur-bestuurder en de Raad van Commissarissen in het bestuursreglement. Ook de werkafspraken staan in dit reglement. De bevoegdheden van de directeur-bestuurder staan opgenomen in de procuratieregeling. Ook de bevoegdheden van de andere medewerkers van Woonmeij staan hierin opgenomen. De heer Wonders heeft in het kader van statutaire en governance bepalingen geen relevante te vermelden nevenfuncties.
De bestuurder leidt Woonmeij. De Raad van Commissarissen houdt toezicht op de taakinvulling van de directeur-bestuurder. Bovendien is de raad sparringpartner voor de bestuurder.
De Raad van Commissarissen bestaat vanaf 1 januari 2022 uit de volgende 5 personen:
Benieuwd naar de achtergrond van onze commissarissen? Klik dan hier.
Hoofdstuk VI van onze statuten gaat over de Raad van Commissarissen. Verder staan in het reglement Raad van Commissarissen de werkafspraken.
U vindt hier het rooster van aftreden van onze Raad van Commissarissen.
U vindt hier de profielschets van onze Raad van Commissarissen.
Ter ondersteuning van het toezicht heeft de Raad van Commissarissen twee adviescommissies.
De audit- en vastgoedcommissie heeft de financiële zaken van Woonmeij als aandachtsgebied.
Lees hier het reglement audit- en vastgoedcommissie.
De selectie-/remuneratiecommissie heeft de werving, selectie, (her)benoeming, beoordeling en bezoldiging van bestuurders en leden van de Raad van Commissarissen als aandachtsgebied.
Lees hier het reglement selectie-/remuneratiecommissie.
Bestuur en Raad van Commissarissen hebben hun visie op toezicht en bestuur vastgelegd in een gelijknamig document.
De Raad van Commissarissen doet jaarlijks verslag van het beloningsbeleid en de beloning van bestuur en Raad van Commissarissen in het vorige boekjaar.
In het jaarverslag 2023 vindt u onder 3.3.5 informatie over de bezoldiging van het bestuur. Paragraaf 3.4.3 geeft informatie over de bezoldiging van de leden van de RvC.