Terugblik themabijeenkomst Woningonderhoud

Op 13 mei 2024 vond de eerste themabijeenkomst van dit jaar plaats. Ditmaal was het thema Woningonderhoud. Zo'n 125 huurders hadden zich voor deze avond aangemeld. Daarnaast was ook de Huurders Belangenvereniging Woonmeij (HBW)aanwezig.

Hoe zag de avond er uit?

De avond begon in de filmzaal van 't Spectrum, onder andere met deze video over de verschillende vormen van onderhoud die we bij Woonmeij kennen.

 

 Tijdens eerdere themabijeenkomsten gaven huurders aan te willen weten wanneer zij aan de beurt zijn voor deze verschillende vormen van onderhoud. Daarom kregen mensen bij het verlaten van de zaal een brief waarin stond of en wanneer hun woning voor de verschillende soorten onderhoud op de planning staat (bijv. Badkamer Keuken Toilet vervanging, verduurzaming, planmatig onderhoud).

Aansluitend gingen huurders tijdens een informatiemarkt in gesprek met medewerkers van Woonmeij over de inhoud van de brief.Daarnaast konden huurders in gesprek met de HBW over de zaken die zij belangrijk vinden.

Ook waren onder meer energiecoaches en een vergroeningscoach aanwezig. Zij gaveninformatie over hoe je energie kunt besparen en hoe je jouw leefomgeving groener kunt maken,zodat regenwater beter wordt afgevoerd en het in de zomer minder warm is.

Op de informatiemarkt waren diverse kraampjes ingericht over de onderwerpen:
- Zelf Aangebrachte Verbeteringen (ZAV)
- Bewustwording (klimaat, circulariteit, energie e.d.)
- Reparatieonderhoud
- Contractonderhoud (o.a. Badkamer Keuken Toilet)
- Planmatig gevelonderhoud
- Verduurzaming
- Huurdersbelangenvereniging Woonmeij (HBW)

 Tekening themabijeenkomst woningonderhoud

Reacties

De brief over het onderhoud van de woningen werd wisselend ontvangen. Voor een aantal huurders was de inhoud van de brief een teleurstelling. Andere huurders vonden het fijn dat ze nu eindelijk wisten waar ze aan toe waren. Ze stelden het ook op prijs dat ze hun vragen rechtstreeks en persoonlijk aan mensen van Woonmeij konden stellen.

Daarnaast waren er ook mensen die de opzet van de avond wat rommelig vonden en het gevoel hadden niet of onvoldoende gehoord te zijn. We hopen dat deze mensen in elk geval hun individuele vraag op een ansichtkaart hebben gezet, zodat we alsnog contact kunnen opnemen.

Anders zijn onze Woonmeij Klanten Service (073-5440606) en de reparatielijn (073-5440607) op werkdagen tussen 8.30 en 13.00 uur bereikbaar voor vragen en/of meldingen.

Individuele vragen, meldingen en tips

themabijeenkomst woningonderhoudNaast de vele gesprekken tijdens de thema-avond waren er natuurlijk ook veel individuele vragen, meldingen en ook klachten. In totaal hebben de aanwezigen we 85 verschillende onderwerpen aangekaart door een ansichtkaart met hun vragen in te vullen. Die vragen variëren van een verzoek om een gesprek of om uitleg, tot een reparatiemelding, zorgen over de brandveiligheid of een oproep om duidelijkheid te geven over die ene melding die men een tijdje geleden heeft gedaan.

Wie een kaart heeft ingevuld kan binnen drie weken reactie van ons verwachten. Is dit nog niet gebeurd? Meld je dan bij de Woonmeij Klanten Service (073-5440606).

Terugkijken en volgende bijeenkomst

We willen iedereen bedanken voor de kritische vragen en waardevolle input!
Ben je benieuwd naar de avond? Hieronder vind je een videoverslag van de avond.

Op 14 oktober is de tweede thema-avond over het onderwerp 'Langer zelfstandig wonen'. Iedereen die in de enquête eind 2023 heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven, ontvangt een aantal weken voor de bijeenkomst een uitnodiging.

Meer informatie over de thema-avonden vind je hier.
 

Deel dit bericht