Home » Corona (COVID-19)

Corona (COVID-19)

Hoe gaat Woonmeij er mee om?

We kunnen er niet omheen: het coronavirus heeft, zeker in Noord Brabant, invloed op het dagelijks leven. De gezondheid en veiligheid van onze bewoners en medewerkers staat op nummer 1. Daarom volgen wij natuurlijk het advies van het RIVM op.

Ons kantoor is tot en met maandag 6 april gesloten
Veel huurderszaken regelt u eenvoudig via het huurdersportaal mijn.woonmeij.nl. Tussen 08.30 en 12.00 uur kunt u ons ook bellen op (073) 544 06 06 of stuur een email naar info@woonmeij.nl.

We passen onze werkzaamheden aan
Wij hebben als uitgangspunt ‘uitstellen waar het kan, en door laten gaan waar het moet’ in aangepaste vorm. We kijken kritisch wat echt niet kan wachten, en wat we kunnen verzetten. Veiligheid gaat boven alles. Op deze manier geven wij invulling aan het advies van het RIVM om persoonlijk contact zoveel mogelijk te beperken. Wij sturen geen medewerkers die verkouden zijn of contact hebben gehad met iemand die (misschien) besmet is naar onze huurders. Dat geldt ook voor de medewerkers van de bedrijven waarmee wij samenwerken, zoals onze aannemers.

We willen zorgen dat mensen die verhuizen hun sleutel kunnen inleveren en nieuwe huurders gewoon hun sleutel krijgen. Dit gaat vanwege de maatregelen op een andere manier. Hierover nemen we contact met u op en begeleiden u zo goed mogelijk door het proces. We informeren u altijd persoonlijk als de afspraken of werkzaamheden niet door kunnen gaan. Bent u ziek of verkouden? Geef dit dan altijd door aan degene met wie u een afspraak heeft.

Voor reparaties geldt
Heeft u een reparatieverzoek dat niet direct noodzakelijk is? Graag wachten met het doorgeven van dit verzoek. Wij nemen deze tijdelijk niet aan. Voor dringende zaken neemt u contact op met de afdeling reparatieverzoeken via reparaties@woonmeij.nl of belt u naar de reparatielijn (073) 544 06 07. Voor spoedgevallen kunt u onze reparatielijn 24 uur per dag bellen.

Onze medewerkers werken waar mogelijk thuis
Wij volgen het advies van het RIVM op om medewerkers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Dat betekent dat alle medewerkers, ook degenen zónder griep- of verkoudheidsverschijnselen, zo veel mogelijk vanuit huis werken. Door dit thuiswerken en een lagere personeelsbezetting, kan onze dienstverlening soms misschien iets langer duren dan u van ons gewend bent. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan.

Is een bezoek aan ons kantoor noodzakelijk?
Let dan extra goed op uw hygiëne

  • Schud geen handen.

  • Nies of hoest in uw elleboogholte.

  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct weg.

  • Was na gebruik van zakdoekjes uw handen.

  • Vermijd persoonlijk contact. Het RIVM raadt aan om een afstand van minimaal anderhalve meter aan te houden, twee meter als u hoest of niest.

    Kijk voor meer informatie over dit advies op de website van het RIVM en rijksoverheid.  

Behoefte aan een praatje

Voor mensen die op leeftijd zijn, is het advies van het RIVM om de sociale contacten zo veel als mogelijk te beperken. Wij kunnen ons voorstellen dat u na enige tijd toch de behoefte heeft om een praatje te maken met iemand omdat u zich eenzaam voelt of omdat er vragen zijn. Voelt u zich dan vrij om te bellen met de welzijnsorganisaties van de gemeente Meierijstad of Sint-Michielsgestel. Hieronder ziet u de telefoonnummers  staan:

 Gemeente Meierijstad, Welzijn de Meierij tel. (073) 5441400

 Gemeente Sint-Michielsgestel, Bint Welzijn & Ondersteuning tel. (073) 5515432