Home » Corona (COVID-19)

Corona (COVID-19)

Infographic corona

Hoe gaat Woonmeij er mee om?

We kunnen er niet omheen: het coronavirus heeft, zeker in Noord Brabant, invloed op het dagelijks leven. De gezondheid en veiligheid van onze bewoners en medewerkers staat op nummer 1. Daarom volgen wij natuurlijk het advies van het RIVM op.

Ons kantoor is gesloten
Veel huurderszaken regelt u eenvoudig via het huurdersportaal mijn.woonmeij.nl. Tussen 08.30 en 12.00 uur kunt u ons ook bellen op (073) 544 06 06 of stuur een email naar info@woonmeij.nl.

We passen onze werkzaamheden aan

Veiligheid gaat boven alles. Op deze manier geven wij invulling aan het advies van het RIVM om persoonlijk contact zoveel mogelijk te beperken. Wij sturen geen medewerkers die verkouden zijn of contact hebben gehad met iemand die (misschien) besmet is naar onze huurders. Dat geldt ook voor de medewerkers van de bedrijven waarmee wij samenwerken, zoals onze aannemers. Hoe werken we?:

  • Stap 1: Voordat we bij u starten, bellen we om te vragen hoe het met u gaat. Is iedereen in huis gezond? Behoort iemand tot de categorie kwetsbare personen of heeft een huisgenoot verkoudheidsklachten?
  • Stap 2:  We desinfecteren onze handen en bellen bij u aan. We zetten twee stappen naar achter en wachten tot u de deur opent. U krijgt een vriendelijke glimlach, maar helaas kunnen we u geen hand geven.
  • Stap 3: We checken of uw situatie is veranderd. Als iedereen in huis zich nog steeds goed voelt, vragen we u of we binnen mogen komen.
  • Stap 4: We vragen u 1,5 meter afstand te houden en met uw huisgenoten naar een andere ruimte te gaan.
  • Stap 5: Na de werkzaamheden geven we u een seintje en maken we de werkruimte schoon. We reinigen alles wat we hebben aangeraakt, zoals deurklinken of trapleuningen. Dit doen we met schoonmaakspray en papieren doekjes.

We willen zorgen dat mensen die verhuizen hun sleutel kunnen inleveren en nieuwe huurders gewoon hun sleutel krijgen. Dit gaat vanwege de maatregelen op een andere manier. Hierover nemen we contact met u op en begeleiden u zo goed mogelijk door het proces. We informeren u altijd persoonlijk als de afspraken of werkzaamheden niet door kunnen gaan. Bent u ziek of verkouden? Geef dit dan altijd door aan degene met wie u een afspraak heeft.

wm-folder-groot-binnenonderhoudVoor reparaties geldt

Heeft u een reparatieverzoek? Ook hierbij hanteren wij bovenstaand stappenplan. Voor het melden van een reparatieverzoek zijn wij op werkdagen van 08.30-12.00 uur telefonisch bereikbaar via de reparatielijn (073) 544 06 07. Ook kunt u uw reparatieverzoek melden via het huurdersportaal mijn.woonmeij.nl of door een e-mail te sturen naar reparaties@woonmeij.nl. Indien u een e-mail stuurt, vermeld dan wel uw adres en het telefoonnummer waarop u te bereiken bent. Voor spoedgevallen kunt u onze reparatielijn 24 uur per dag bellen.

Onze medewerkers werken waar mogelijk thuis

Wij volgen het advies van het RIVM op om medewerkers zo veel mogelijk thuis te laten werken. Dat betekent dat alle medewerkers, ook degenen zónder griep- of verkoudheidsverschijnselen, zo veel mogelijk vanuit huis werken. Door dit thuiswerken en een lagere personeelsbezetting, kan onze dienstverlening soms misschien iets langer duren dan u van ons gewend bent. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo goed mogelijk door te laten gaan.

Is een bezoek aan ons kantoor noodzakelijk?

Let dan extra goed op uw hygiëne

  • Schud geen handen.

  • Nies of hoest in uw elleboogholte.

  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct weg.

  • Was na gebruik van zakdoekjes uw handen.

  • Vermijd persoonlijk contact. Het RIVM raadt aan om een afstand van minimaal anderhalve meter aan te houden, twee meter als u hoest of niest.

    Kijk voor meer informatie over dit advies op de website van het RIVM en rijksoverheid.  

Behoefte aan een praatje

Voor mensen die op leeftijd zijn, is het advies van het RIVM om de sociale contacten zo veel als mogelijk te beperken. Wij kunnen ons voorstellen dat u na enige tijd toch de behoefte heeft om een praatje te maken met iemand omdat u zich eenzaam voelt of omdat er vragen zijn. Voelt u zich dan vrij om te bellen met de welzijnsorganisaties van de gemeente Meierijstad of Sint-Michielsgestel. Hieronder ziet u de telefoonnummers  staan:

 Gemeente Meierijstad, Welzijn de Meierij tel. (073) 5441400

 Gemeente Sint-Michielsgestel, Bint Welzijn & Ondersteuning tel. (073) 5515432